Novinky

ARI: VELKÁ NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA V SOUVISLOSTECH

Seminář VELKÁ NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA V SOUVISLOSTECH s podtitulem Jaké novinky do stavebního práva přináší od 1. 1. 2018 novela č. 225/2017 Sb., který byl připraven pod záštitou Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) ve spolupráci s odborníky Ministerstva pro místní rozvoj ČR, Havel, Holásek & Partners a Frank Bold Advokáti s.r.o. a.Seminář se konal 31. října […]

ARI-SFDI: PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI S BIM U INFRASTRUKTURNÍCH PROJEKTŮ V ČR

ARI ve spolupráci se SFDI uspořádala další odborný workshop na téma praktických zkušeností s využitím BIM u infrastrukturních projektů v České republice, který se uskutečnil v pondělí 30. října 2017. Jednalo se o druhý ze série čtvrtletních workshopů, jejichž cílem je pravidelně sdílet a diskutovat praktické zkušenosti vzájemně mezi zástupci projekčních, inženýrských a stavebních společností se zástupci […]

Všichni čtyři uchazeči v mýtné soutěži pokračují, do ledna mají podat předběžné nabídky

Ministerstvo dopravy vyzvalo všechny zájemce o dodávku a provoz mýtného systému na českých dálnicích a silnicích I. tříd k podání předběžné nabídky. Všichni čtyři uchazeči splnili kvalifikační podmínky a postoupili do dalšího fáze zadávacího řízení na dodávku a provoz mýtného systému po roce 2019. Na předložení předběžných nabídek obsahujících cenu a technické řešení mají 70 dní. […]

ARI na Silniční konferenci v Brně

Tomáš Janeba, prezident ARI, na Silniční konferenci v Brně otevřel společně se Zbyňkem Hořelicou, generálním ředitelem SFDI, blok “Zavádění BIM pro dopravní stavby”. Společným zájmem ARI spolu s rezortem dopravy je zvýšit efektivitu přípravy, výstavby a dlouhodobé správy dopravní infrastruktury na úroveň mezinárodní dobré praxe.        

Vláda schválila koncepci k BIM ve stavebnictví

Vláda ČR schválila 25. září 2017 koncepci zavádění metody informačního modelování staveb (BIM) do stavební praxe v České republice v letech 2018 až 2027. Ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček (ČSSD) sdělil, že zavádění metody BIM se rozšiřuje možnost využívání moderních informačních technologií ve stavebnictví. Firmy dle něj díky digitalizaci výroby dosáhnou vyšší produktivity, budou […]

ARI: Zachrání nás konec dotací

Rozhovor Pavla Černého, šéfredaktora PRO města a obce, s Tomášem Janebou, prezidentem ARI, o využití metody PPP na infrastrukturních projektech v České republice.

Pokračování dálnic D6 do Karlových Varů a D35 na Olomouc se mohou začít stavět do konce roku, informaci o přípravě staveb dostala vláda

Největší šanci na zahájení stavebních prací ještě do konce letošního roku má pokračování karlovarské dálnice D6 a dálnice D35, která spojí Hradec Králové a Olomouc. Další stavby jako je dostavba D1 u Přerova, pokračování jihočeské D3, hradecké dálnice D11 nebo napojení D56 na D48 a obchvat Frýdku-Místku budou pravděpodobně zahájeny začátkem a v průběhu příštího roku. […]

Vláda projednala Koncepci vodní dopravy, v České republice se zpracovává vůbec poprvé

Vodní doprava bude mít v České republice vůbec poprvé jednotnou koncepci. Dokument Koncepce vodní dopravy pro období 2016 – 2023 v pondělí Ministerstvo dopravy předložilo na jednání vlády. Materiál rozpracovává národní strategický dokument Dopravní politika ČR pro období 2014 – 2020 s výhledem do roku 2050. Definuje předpoklady dalšího rozvoje vodní dopravy a zároveň deklaruje, co […]

ARI: DISKUZNÍ SNÍDANĚ S VEDENÍM DOPRAVNÍHO PODNIKU PRAHA

Proběhla zajímavá debata o konceptu a připravě nové linky metra D. S vedením Dopravního podniku Praha diskutovali členové ARI v pondělí 18. září. Byla jim představena probíhající soutěž na strategického partnera pro výkup pozemků a rozvoj stanic a další připravované infrastrukturní stavby.               Plánovaná trasa metra D. Zdroj: Mapy.cz   […]

Pokračování karlovarské dálnice D6 se o další krok přiblížilo k realizaci, ŘSD vybírá firmy, které jí dostaví

Resort dopravy udělal další důležitý krok k výstavbě nových úseků dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary. Pro stavbu dálnice mezi Novým Strašecím a Řevničovem se nyní vybírá zhotovitel. Už začátkem října budou pokračovat rovněž soutěže na zhotovitele dalších úseků D6 – obchvatů Lubence a Řevničova. U všech těchto staveb už ŘSD požádalo o stavební povolení. […]

Témata

 

Více

POSLÁNÍ A CÍLE

Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) působí jako think-tank soukromého sektoru pro oblast veřejné infrastruktury sjednocující názory významných dodavatelů projektové a inženýrské přípravy, stavební realizace, správy a údržby, financování a poradenství. ARI formou odborných diskuzí, návrhů a doporučení proaktivně prosazuje jasná pravidla plánování, veřejného zadávání a řízení transparentních smluvních vztahů podle osvědčené mezinárodní dobré praxe. ARI propaguje alternativní metody zadávání a financování, které umožní dlouhodobě udržitelný rozvoj veřejné infrastruktury ČR.

POSLÁNÍ

ARI prostřednictvím odborných diskuzí, návrhů a doporučení prosazuje jasná pravidla plánování, veřejného zadávání a řízení transparentních smluvních vztahů podle osvědčené mezinárodní dobré praxe, která umožní dlouhodobě udržitelný rozvoj a obnovu veřejné infrastruktury ČR a kvalitativní růst dodavatelského sektoru posilováním know-how a společenské odpovědnosti.

CÍLE

ARI prosazuje procesy, postupy a metody vedoucí k efektivnějšímu, systematickému a dostatečnému rozvoji a obnově infrastruktury v ČR. Jmenovitě má ARI tři dlouhodobé cíle:

         I.     Zásadní zvýšení efektivity v obnově a rozvoji veřejné infrastruktury v ČR.
         II.   Prosazení alternativních metod zadávání a financování veřejné infrastruktury.
         III. Podpora smysluplných projektů realizovaných podle dobré mezinárodní praxe.

Rok 2017

V roce 2017 se bude ARI věnovat následujícím tématům:

  1. Vzniku metodik zadávání zaměřené na hodnocení kvality na (i) projekt-inženýrskou činnost a (ii) stavební činnost k novému ZZVZ.
  2. Návrhu koncepční změny povolovacích procesů novelou 416/2009 o urychlení výstavby infrastruktury.
  3. Fázovému zavedení BIM do přípravy a realizace dopravní infrastruktury v ČR, kdy ARI podpoří názorové a zájmové sjednocení při vzniku metodických dokumentů a zajistí přenos zahraniční dobré praxe.
  4. Podpoře přípravy koncepce vysokorychlostních tratí v ČR.
  5. Zavedení mezinárodních smluvních standardů FIDIC pro projekty dopravní infrastruktury.
  6. Propagaci využití koncesního modelu pro financování infrastrukturních projektů rezortu dopravy a také v oblasti sociální péče na úrovni krajů, měst a obcí.
  7. Vzniku národního infrastrukturního plánu ČR a využití finančních nástrojů EU.

ČLENOVÉ A PARTNEŘI

Členskou základnou ARI je 48 společností a institucí, které se navzájem podporují a společně se podílejí na formulaci změn v oblasti veřejné infrastruktury. Jedinečná znalostní báze členů, spojující know-how od projektové a inženýrské přípravy, stavební realizace, správy a údržby, až po financování a poradenství, umožňuje ARI prezentovat objektivní a nestranné názory na systémové a koncepční změny.