Novinky

Příprava prioritních staveb dálnic D6, D11, D35 nebo D48 pokračuje výběrem zhotovitelů

Otevřením obálek s nabídkami začalo Ředitelství silnic a dálnic sérii výběrů stavebních firem, které postaví přes sto kilometrů nových dálnic. Nabídky na dostavbu 23 km dálnice D11 z Hradce Králové až na Jaroměř jsou v průměru o třetinu nižší než předpokládaná cena. „Za poslední tři roky jsme zrychlili výstavbu a přípravu nových dálnic a silnic první třídy. Aktuálně […]

ARI-MD: DEBATA K VĚCNÉMU ZÁMĚRU ZÁKONA O POVOLOVÁNÍ STAVEB DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY

ARI ve spolupráci s MDČR a SFDI pořádala společné jednání u kulatého stolu k připomínkování návrhu věcného záměru zákona o povolování staveb dopravní infrastruktury. Ministerstvo dopravy připravilo vlastní návrh věcného záměru zákona o povolování staveb dopravní, vodní a energetické infrastruktury, který poskytlo ARI k odbornému posouzení. Jednalo se o první ze série setkání, kde se snaží všechny […]

Zelená pro stavbu vysokorychlostní tratě

Stavba tratě pro rychlovlaky z Prahy přes Drážďany do Berlína i zrychlení vlakového spojení z hlavního města ČR přes Plzeň a Mnichov do Norimberku nabírají reálné obrysy. Oba projekty totiž budou přeřazeny do kategorie naléhavých potřeb Spolkového plánu rozvoje dopravních cest do roku 2030, což umožní jejich realizaci urychlit. “Jsem rád, že jsme dostali příslib […]

SŽDC hodlá oživit česká nádraží. Opravy spolknou osm miliard

První rok nádraží v rukou Správy železniční dopravní cesty připomínal investiční rozcvičku. Teď přichází ostrý pětiletý maraton rekonstrukcí. Do oprav přiteče přes osm miliard korun. Ročně se sbíječky zavrtají do více než stovky staničních budov a zastávek a připraví se celkové opravy padesátky nádraží. V letošním roce správa železnic utratí za opravy 600 milionů korun, […]

Zrychlení železničního spojení mezi ČR a Německem je o krok blíž, shodl se na tom ministr dopravy Dan Ťok a jeho německý protějšek Alexander Dobrindt

Německo potvrdilo, že projekty železničního spojení Praha – Drážďany – Berlín a  Norimberk – Schwandorf / Mnichov – Řezno – Schwandorf – Furth im Wald – Plzeň – Praha budou přeřazeny do kategorie naléhavé potřeby. Tento krok umožní rychlejší realizaci stavby. Na dnešním setkání v Karlových Varech o tom ministra dopravy Dana Ťoka informoval jeho německý […]

Do soutěže na mýtný systém po roce 2019 se přihlásili čtyři uchazeči

Do soutěže na provozovatele mýtného systému na českých dálnicích a silnicích I. tříd se přihlásili čtyři zájemci. Potvrdilo se tak, že o zakázku je na trhu zájem a výběr nového provozovatele mýta může úspěšně pokračovat. Ministerstvo dopravy nyní posoudí, zda všichni uchazeči splnili požadovanou kvalifikaci a následně je vyzve k předložení předběžné nabídky. „Splnili jsme usnesení […]

Výsledky předběžného průzkumu: trh inteligentních parkovacích technologií v ČR zatím neexistuje, je třeba jej vytvořit

Jednou z moderních technologií, které pomáhají naplňovat koncept smart city, jsou systémy chytrého parkování s využitím internetu věcí, kombinující senzory na parkovišti s navigačními systémy, a umožňující tak řidičům rychle nalézt nejbližší volné místo k parkování. Ačkoli se o těchto systémech hovoří především v souvislosti s rozvojem měst, mohou mít stejně tak své místo ve […]

Akcie, měny & názory Petra Zahradníka: Nové principy eurofondů

V předminulém týdnu bylo u nás oficiálně započato přibližně tříleté období, během kterého by se měly do posledního detailu vycizelovat kontury pravidel, podle kterých budou využívány fondy EU po roce 2020. Pokud jsme si v této oblasti za uplynulých 13 let osvojili nějaké zkušenosti a návyky, budeme se zřejmě muset připravit na poměrně zásadní změnu. […]

PRIORITOU VLÁDY JSOU VYSOKORYCHLOSTNÍ TRATĚ A SPOJENÍ DO NĚMECKA

Jedním ze základních směrů dopravní politiky této vlády, koneckonců podobné plány má řada politických stran ve svých předvolebních programech pro letošní parlamentní volby, je výstavba vysokorychlostních tratí. Velmi rychle by se také mělo zlepšit železniční spojení s Německem. Volají po tom jak osobní, tak nákladní dopravci. Současné železniční tratě zejména v okolí velkých městech, jako […]

Ministerstvo dopravy vybralo poradce pro výstavbu D4 formou PPP projektu, stát ušetří 53 milionů korun

Ministerstvo dopravy vybralo poradce, který pomůže státu svýběrem koncesionáře a realizacíprojektu PPPna dálnici D4. Cena vybraného uchazeče, kterým je sdružení uchazečů White&Case, Česká spořitelna a Obermeyer Helika klesla z původně předpokládaných 79 na 26 milionů korun. Kvalifikační kolo na koncesionáře, jehož úkolem bude zajistit dostavbu chybějících 32 kilometrů D4 mezi Příbramí a Pískem a zároveň zabezpečit […]

Témata

 

Více

POSLÁNÍ A CÍLE

Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) působí jako think-tank soukromého sektoru pro oblast veřejné infrastruktury sjednocující názory významných dodavatelů projektové a inženýrské přípravy, stavební realizace, správy a údržby, financování a poradenství. ARI formou odborných diskuzí, návrhů a doporučení proaktivně prosazuje jasná pravidla plánování, veřejného zadávání a řízení transparentních smluvních vztahů podle osvědčené mezinárodní dobré praxe. ARI propaguje alternativní metody zadávání a financování, které umožní dlouhodobě udržitelný rozvoj veřejné infrastruktury ČR.

POSLÁNÍ

ARI prostřednictvím odborných diskuzí, návrhů a doporučení prosazuje jasná pravidla plánování, veřejného zadávání a řízení transparentních smluvních vztahů podle osvědčené mezinárodní dobré praxe, která umožní dlouhodobě udržitelný rozvoj a obnovu veřejné infrastruktury ČR a kvalitativní růst dodavatelského sektoru posilováním know-how a společenské odpovědnosti.

CÍLE

ARI prosazuje procesy, postupy a metody vedoucí k efektivnějšímu, systematickému a dostatečnému rozvoji a obnově infrastruktury v ČR. Jmenovitě má ARI tři dlouhodobé cíle:

         I.     Zásadní zvýšení efektivity v obnově a rozvoji veřejné infrastruktury v ČR.
         II.   Prosazení alternativních metod zadávání a financování veřejné infrastruktury.
         III. Podpora smysluplných projektů realizovaných podle dobré mezinárodní praxe.

Rok 2017

V roce 2017 se bude ARI věnovat následujícím tématům:

  1. Vzniku metodik zadávání zaměřené na hodnocení kvality na (i) projekt-inženýrskou činnost a (ii) stavební činnost k novému ZZVZ.
  2. Návrhu koncepční změny povolovacích procesů novelou 416/2009 o urychlení výstavby infrastruktury.
  3. Fázovému zavedení BIM do přípravy a realizace dopravní infrastruktury v ČR, kdy ARI podpoří názorové a zájmové sjednocení při vzniku metodických dokumentů a zajistí přenos zahraniční dobré praxe.
  4. Podpoře přípravy koncepce vysokorychlostních tratí v ČR.
  5. Zavedení mezinárodních smluvních standardů FIDIC pro projekty dopravní infrastruktury.
  6. Propagaci využití koncesního modelu pro financování infrastrukturních projektů rezortu dopravy a také v oblasti sociální péče na úrovni krajů, měst a obcí.
  7. Vzniku národního infrastrukturního plánu ČR a využití finančních nástrojů EU.

ČLENOVÉ A PARTNEŘI

Členskou základnou ARI je 48 společností a institucí, které se navzájem podporují a společně se podílejí na formulaci změn v oblasti veřejné infrastruktury. Jedinečná znalostní báze členů, spojující know-how od projektové a inženýrské přípravy, stavební realizace, správy a údržby, až po financování a poradenství, umožňuje ARI prezentovat objektivní a nestranné názory na systémové a koncepční změny.